Főoldal / Szalézi világ / „FORMÁLNI A HOLNAPOT”: az egyház médiakommunikációja egy korszakváltásban
„FORMÁLNI A HOLNAPOT”: az egyház médiakommunikációja egy korszakváltásban
2024-07-19 Péntek | #Szalézi világ
Egy új korszakról beszélni néha megijeszti az egyház embereit, máskor viszont lenyűgözi őket. A történelem új szakasza változást jelent a gondolkodásban, a cselekvésben, a tervezésben és az evangelizálásban. Minden új korszak külön folyamatokat és innovatív eszközöket vezet be, amelyek a kommunikáció modernizálásához és az egész kultúra átalakulásához kapcsolódnak. Egyes kommunikációs struktúrák meglazulnak, mások kikristályosodnak, még az egyházon belül is, miközben a közönség eddig nem látott készségekre tesz szert, és egyre innovatívabb elvárásokat támaszt.
Az előző médiakorszakot az egyirányú üzenetek jellemezték - a címzettnek kevés eszköze volt arra, hogy válaszoljon a kapott üzenetre. Az új média korában a címzettek interaktív módon vesznek részt a javasolt tartalomban, és a feladónak el kell várnia, hogy a címzett cselekedjen és interakcióba lépjen. Időről időre új médiakorszak következik, és ez a változás most különösen szembetűnő. Kétségtelen, hogy a tartalomkészítés néhány évvel ezelőtti módja már archaikusnak tűnik, hiszen a média, különösen a közösségi média dinamikusan változik.
Maciej Makuła szalézi atya, a Tömegtájékoztatási Szektor tagja az elmúlt hónapokban koordinálta a "Formálni a Holnapot" nevű 2024-es kommunikációs konferenciát, amely 2024. augusztus 1. és 7. között kerül megrendezésre Rómában, a Pápai Szalézi Egyetem létesítményeiben (UPS).
„A 21. századot az információcsere új korszaka jellemzi, amely ismeretlen területre lép” – írja Makuła atya. "Ma másképp kommunikálnak az emberek, mint 10 évvel ezelőtt, és 10 éven belül gyökeresen megváltozhat a helyzet. A kommunikációnk és a tartalom fogadásának módja változik. Ez nem annyira jelentős változás, mint inkább korszakváltás, mind intézményi, mind személyes szempontból Az internet, a közösségi média vagy a mesterséges intelligencia forradalmasította az emberek interakcióját, különösen a modern eszközökkel, különböző tartalmakat és új kommunikációs csatornákat hozva létre.
A konferencia Facebook oldala és Instagram profilja már aktív.
ANS-Róma/Szaléziak.HU