Főoldal / Szalézi világ / Franciaország – Mi fán terem az influencer?
Franciaország – Mi fán terem az influencer?
2021-03-02 Kedd | #Szalézi világ | ARCHIVÁLT
A közösségi hálózatok központi szerepet játszanak a serdülők életében, és egy poszt vagy like nagyban befolyásolhatja életüket. A ruházati márkák ezt már évek óta felfedezték. A lyoni "Notre Dame des Minimes" intézet négy hallgatója - Victor, Mathieu, Gaspard és Martin – megmagyarázza nekünk az influencerek szerepét. A 33 éves Anne-Flore Magnan Segítő Szűz Mária Leányai nővér a lille-i "Le Valdocco" Egyesület oktatója is felkínálja a maga álláspontját.
Influencer: mi is ez pontosan?
Az influencer (véleményvezér) az, aki nagyon aktív a közösségi hálózatokon. Mathieu elmagyarázza: „Fontos emberré válsz a márkák, brandek számára, mert számukra csak akkor vagy valaki, csak akkor jelentesz nekik hirdetőt és piacot, ha 50 000 vagy annál több föliratkozó van a profilodon. Néhány nagy influencer így keresi a megélhetésrevalóját. ” „Minden egyes bejegyzésükkel a brand számára 500 és 1000 euró között kereshetnek” - teszi hozzá Gaspard.
De vajon cégek keresnek-e meg embereket vagy fordítva?
Victor pontosítja: „Először is népszerűnek kell lenned a hálózatokon.” És hogy népszerű legyél, ehhez „nyilvános fiókot kell létrehozni” - teszi hozzá Martin. „A legjobb módszer egy YouTube-csatorna. Tehát a lehető legtöbb közösségi hálózatra van szükséged ahhoz, hogy ismert legyél”- mondja Gaspard.
Hogy megismertessük magunkat, arra is szükség van, hogy különbözzünk másoktól: válasszunk egy tevékenységi területet (sport, divat ...); „a szépséget is figyelembe veszik” - állítja Mathieu. Tudnod kell, hogyan kell megmutatnod magad. És akkor az ember reménykedik a vírushatásban: hogy a barátok barátai is feliratkoznak ...
Tehát a brandek, a cégek… számítanak?
Igen, jól öltözöttnek kell lenned, designer ruhákba. A fiatalok fotókat tesznek közzé magukról a különböző márkák # hashtag-jével. „A márkák azonosítanak, és a kritériumaik alapján is választanak: szépség, népszerűség” - mondja Gaspard. „Végül, tudnod kell, hogyan befolyásolhatsz másokat. A másik népszerűsége befolyásol minket választásainkban, életmódunkban. Ezt jelenti influencernek lenni! ”
És még akkor is, ha Mathieu azt állítja, hogy „az igazi barátok között a megbecsülés a lényeges”, mind a négyen egyetértenek abban, hogy „a márka súlya fontos...”, hogy „nehéz ellenállni” a megjegyzéseknek és hatásoknak, azért is, mert „már nyilvánvalóvá és normálissá vált, hogy ítélkezünk mások felett... ”
Magnan nővér a maga részéről megjegyzi: „Az influencerek jelensége hasonló a televíziós és rádiós reklámokhoz. Célja, hogy az emberek olyan terméket kínáljanak nekik, amelyre még nincs szükségük, de továbbra is meg akarják vásárolni. A különbség itt az, hogy az influencer olyan »közösséget« gyűjt össze, amely már kapcsolódik ahhoz, amit javasol: A sportcipők fiatal szerelmesei követni fogják azt az influencert, aki rendelkezik ezzel a »készséggel«. Célzott reklám!
Oktatási szempontból az a veszélyes, amikor ezek a befolyásolók tizenévesek vagy akár gyermekek. Kereskedelmi termékekké alakulnak. Reklámeszközök, járművek. Nem azért próbálnak embereket összehozni, hogy üzenetet vagy értéket közvetítsenek, hanem hogy termékeket népszerűsítsenek. Termékeket, amelyeket ingyen kapnak! Vagy amiért fizettek... Nem kellene, hogy számunkra, felnőttek számára kihívást jelentsen az a tény, hogy ennyi fiatalnak az az álma, hogy »reklámmá« váljon?”
ANS-Párizs/Szaléziak.HU