Szaléziak.HU - Facebook Szaléziak.HU - Twitter Szaléziak.HU - Youtube

Főoldal / Magyar Tartomány / Kazincbarcika - Római utazás 2018.

Kazincbarcika - Római utazás 2018.

2018-06-13 Szerda   |   #Magyar Tartomány   |   ARCHIVÁLT

utazás  • Róma  • Kazincbarcika  • Szalézi Szent Ferenc Gimnázium  •

Május 29-én, kedden hajnali két órakor kezdődött el a csodálatos jutalomutazás a Szalézi Szent Ferenc Gimnázium kitüntetett 10. és 11. évfolyamos diákjai számára. Húsz diák és hét tanár indult el izgatottan három mikrobusszal Róma felé, Vitális Gábor atya és Quadros Lytton atya vezetésével.

A Szalézi Szent Ferenc Gimnázium fenntartói támogatásának köszönhetően 2018-ban már negyedik alkalommal nyílt lehetőség arra, hogy az iskola húsz legkiválóbb diákjának, hogy jutalomból egy római tanulmányúton vegyenek részt. Az utazás célja kettős: egyrészt a kiemelkedő, hitéletben is jártas diákok szorgalmának, tanulmányi, művészeti vagy sportban felmutatott példamutató és többéves tevékenységének elismerése, másrészt Róma azon nevezetességeinek megtekintése, amelyek egy keresztény ember életében páratlan jelentőséggel bírnak mind vallási, mind történelmi szempontból, mindemellett pedig Don Bosco életútja szempontjából fontos helyszínek megismerése.

Az idei tanévben a jutalomúton való részvételt írásbeli pályázathoz kötötték, amelyben a 10. és 11. évfolyamos diákok nemcsak arról nyilatkoznak, hogy szeretnének részt venni a kiránduláson és vállalják az ezzel járó kötelezettségeket, hanem felsorolták azon eredményeiket is, melyek alkalmassá teszik őket a kitüntető utazás elnyerésére. A pályázat során sokat nyomott a latban a tanulmányi eredményt (amely 4.0-nál nem lehetett rosszabb), versenyeredmények, sporteredmények, nyelvvizsgák, keresztény szellemiség szerint végzett tevékenység, iskolai hittan teszt eredményei és az iskolai kulturális és közösségi tevékenység, valamint a kifogástalan magatartás.

Az utazásról Ugrai Franciska Zsuzsanna 10. A osztályos tanuló számolt be:

Mielőtt szállásunkat elfoglaltuk volna Genzano di Romában ellátogattunk egy hangulatos kisvárosba, a Rómától kb. 100 km-re található Orvietóba. Hosszú séta után egy nagy térre keveredtünk, ahol tátva maradt a szánk, mert láthattuk Orvietó büszkeségét a hatalmas gótikus dómot. Kis sétát és városnézést követően szállásunkhoz érkeztünk a Gezanóban lévő szalézi rendházhoz. Itt megismerkedtünk egy magyar szerzetes jelölttel, Sivadó Balázzsal, aki itt készül a szalézi életre. A vacsora után mindenki aludni ment, mert másnap még fáradtabbak leszünk majd, de sok élménnyel gazdagabbak is.

Reggeli után már indultunk is, hogy felfedezzük Rómát. Ezen a napon az ókori Rómát tekinthettük meg. Mindent láttunk, amit eddig csak a történelem és rajz órákon nézhettünk képen vagy kivetítőn. Első állomásunk a Lateráni Bazilika volt, azután következett az, amire mindenki kíváncsian és izgatottan várt: a Colosseum és a Forum Romanum. A Forum felfedezése után kaptunk egy feladatot. Meg kellett találnunk Róma alapítóinak, Romolusnak és Remusnak szobrát. A szobornál megpihentünk és történeteket, mítoszokat meséltek nekünk a tanárok és néhány diák is. Mindezek után Müzli és Lytton atya "átadta" első meglepetését nekünk. Elvittek minket fagylaltozni. Már késő délután felé haladva megnéztünk még egy templomot és egy gyönyörű parkot. Fagyizás után a Circus Maximust is láttuk, ami tényleg hatalmas. Miután a szállásra érkeztünk tartottunk egy rövid "Jó éjszakátot" a kápolnában és már úgy aludtunk, mint a tej.

A harmadik napon a középkori Róma megtekintése következett. Hosszas buszozás után beérkeztünk Rómába, és elsőként egy piacra mentünk. Maga a piac több mint 700 éves és fűszerektől kezdve kézzel készített ékszerekig minden megtalálható volt ott. Újabb kiadós séta következett, miközben Müzli atya elmesélte, hogy egyes utcáknak elég érdekes neveket adtak (például: Macska utca, Lábfej utca). Megtekinthettük a bámulatosan szép Pantheont. Itt kaptunk egy kis szabadidőt, hogy mindent alaposan szemügyre vegyünk. Ezt követően "megkaptuk" az következő meglepetést is. 150 féle fagyi közül válogathattunk egy nagyon szép fagyizóban. Kóstolhattunk akár bazsalikomos, pezsgős vagy chilis fagyit is. Óriási tömegáradatban sétálva eljutottunk a Trevi kúthoz, ahol a babona szerint háttal állva, jobb kézzel a bal váll fölött kell egy pénzérmét bedobni ahhoz, hogy visszatérhessünk Róma városába. Ismét egy feladattal kellett megbirkóznunk. A Spanyol lépcső megtekintése után (aminek a lépcsőfokait is megszámoltuk: 136) és egy jó ebéd után a Piazza Navona térre kellett eljutnunk. Mindenki teljesítette a feladatot. A tér közepén található a négy folyó kútja: a Duna, Nílus, Rio és Gangesz folyó itt folyik össze. A folyókat különféle szobrok szimbolizálják. Este egy igazi olasz hangulatú étterembe mentünk és megkóstolhattunk olasz előételeket és rengeteg féle igazi olasz pizzát.

Utolsó előtti napunk a Vatikán körül "forgott". Az egész délelőttöt Castel Gandolfoban töltöttük a pápa magán, nyári kertjében. Varázslatos volt a légkör és a látvány. Az idegenvezető megmutatta az ott található színházat, a különböző fajta növényeket és a szobrokat. Egy múzeum is található ott, amit szintén végig néztünk. Délután a katolicizmus központjába és egyben a pápa otthonához a Szent Péter térre kerültünk, ahol a nagy tömeg mellett láthattuk a lenyűgözően hatalmas Bazilikát. Don Bosco szobrát is megtaláltuk a Bazilikában. Akinek kedve volt hozzá az még képeslapot is feladhatott a Vatikánból. Este a vacsora után megköszöntük az atyáknak ezt az életre szóló élménytúrát és korán aludni mentünk, mert másnap hajnali négykor indultunk haza.

Azonban egy kis kitérőt tettünk hazafelé, mert megkoronáztuk utunkat azzal, hogy Rimininél megálltunk és fürödtünk egyet az olasz tengerben. Felkészültünk arra, hogy újra meg kell "küzdenünk" egy 1600 km-es úttal. Rengeteg élménnyel gazdagodtunk, csodálatos helyeken jártunk egy nagyon jó kis csapattal és a "mondás" igaz: „Szaléziban nemcsak jó, de érdemes is tanulni!"

sagim.hu/Szaléziak.HU

Kapcsolódó cikkek

Kazincbarcika - DOBOMA - Én is Don Boscóval maradnék

#Magyar Tartomány 2024-03-06, Szerda

A „DOBOMA” immár hagyományos programja a szaléziaknak, egy nyílt hétvége, amelyre olyan 16 évnél idősebb fiúkat várnak, akik még keresik hivatásukat és..

Kazincbarcika – Valentin-nap a Szalézi Szent Ferenc Gimnáziumban

#Magyar Tartomány 2024-02-14, Szerda

A kazincbarcikai Szalézi Szent Ferenc Gimnáziumban már február 13-án megünnepelték a Valentin-napot! A nagyszerűen sikerült program a 8.B osztály szervezését..

Kazincbarcika – Álmok nyomában - tartományi Don Bosco ünnep 2024

#Magyar Tartomány 2024-01-28, Vasárnap

Kazincbarcika adott otthont 2024. január 27-én a tartományi Don Bosco ünnepnek, amelyre örömmel és lelkesedéssel érkeztek a fiatalok, a Szalézi Család tagjai..

Meghívó tartományi Don Bosco ünnepre 2024-ben

#Magyar Tartomány 2024-01-06, Szombat

Szeretettel hívjuk és várjuk a fiatalokat, a Szalézi Család tagjait és minden Don Bosco-tisztelőt a Magyar Szalézi Tartomány 2024-es Don Bosco ünnepére,..

Kazincbarcika – Első karácsonyi vásár a Don Bosco Iskolában

#Magyar Tartomány 2023-12-18, Hétfő

A kazincbarcikai Don Bosco Szakképző Iskola ebben az évben ünnepli 30. születésnapját. Ebből az alkalomból rendezték meg az első karácsonyi vásárt december..

Címkék

• 1% • 28EK • 29.EK • adomány • advent • Afrika • ajándék • akció • alapítás • alapítvány • Albertfalva • áldás • áldozat • alkalmazás • állandó • állás • álom • Amerika • Amoris Laetitia-családév • Ángel Fernández Artime • animátor • Argentína • Ars Sacra Fesztivál • avatás • Ázsia • beiktatás • béke • betegség • bevándorlók • bíboros • bicentenárium • boldoggáavatás • boldoggáavatási eljárás • BoscoFeszt  • börtön • Brazília • búcsú • Budapest • bűnmegelőzés • bűvészet • Centenárium • cigány pasztoráció • cirkusz • Clarisseum • Colle Don Bosco • család • csapatépítés • cserkészek • csoda • ...
Összes címke
< Emeljük fel a szavunkat a dolgozó gyermekek milliói érdekébenPanama - Második előkészítő találkozó a 2019-es ifjúsági világnapra >