Szaléziak.HU - Facebook Szaléziak.HU - Twitter Szaléziak.HU - Youtube

Főoldal / Magyar Tartomány / Péliföldszentkereszt - A Péter Pál Óvoda kirándulása

Péliföldszentkereszt - A Péter Pál Óvoda kirándulása

2022-05-14 Szombat   |   #Magyar Tartomány   |   ARCHIVÁLT

Péliföldszentkereszt  • óvoda  • kirándulás  •

A madarak és fák napja alkalmából, a Mária búcsú után pár nappal Péliföldszentkeresztre látogattak óvodánk nagycsoportosai egy egész napos kirándulás keretén belül. Ezzel a megemlékezéssel gyermekeink természet-, és teremtésvédelem iránti elkötelezettségét igyekeztünk elmélyíteni.

Az óvoda előtt a buszon Ildi néni, a fő „légiutas-kísérőnk” köszöntötte utasainkat a fedélzeten Roland sofőr és a többi utaskísérő nevében. A hátizsákok elhelyezése és az ülőhelyek elfoglalása után ellenőriztük a létszámot, majd Ildi néni megkezdte vicces utastájékoztatását. Ismertette az úticélt, a várható utazás idejét, a hőmérsékletet, majd bemutatta a kapitányt és a fedélzetet. Indulás előtt a mókás biztonsági bemutatóval készítettük fel a gyerekeket az esetleges váratlan helyzetekre. A bemutató során ismertettük a biztonságiövek működését, valamint megmutattuk a busz vészkijáratát.

Megérkezve Péliföldszentkeresztre Deák Eszter és Tick Hanna fogadtak minket, akik a nap folyamán kísértek minket, illetve játékot szerveztek a gyerekeknek. A reggeli elfogyasztása után Eszterrel teljesítettük majdnem teljesen a Don Bosco Kaland Sétát. Megtekintettük a templomot, mely a búcsú miatt tele volt csodaszép virággal. A templomban egészen közelről láthattuk a Szent kereszt ereklyét, beszélgettünk a magyarok oltára kapcsán a magyar szentekről, megtudtuk, hogy Szent Kristóf a zarándokok, Szent Flórián a tűzoltók védőszentje, beülhettek a gyerekek a gyóntatószékbe, majd a karzatra is felsétáltunk. A Süni csoportosok kérésére a Himnuszt, a Katicák kérésére pedig a Ne félj kezdetű dalt énekeltük el közösen orgonakísérettel, majd meg is szólaltathatták a hangszert kézzel és lábbal, már akinek leért a lábujja a pedálig. Az oltár körül egymás kezét fogva közösen imádkoztunk, énekeltünk.

A kegytemplomból a Lourdes-i-barlanghoz sétáltunk el, és a Szent-kút finom vizével frissítettük föl magunkat. A tiszta levegőn az erdő fái adta árnyékos tisztáson játszhattak, bóklászhattak a gyerekek. A csoportkép elkészítése után a látogatóközpont előtt piknikeztünk. A nap egyik legjobb eseménye volt, hogy elmaradt a délutáni csendespihenő. Ebéd után a konferenciateremben megtudhatták a gyerekek a természetvédelem és a teremtésvédelem közti különbséget, összegyűjtötték ismereteiket a szelektív hulladékgyűjtésről. Ezalatt Hanna különböző anyagú hulladékokat szórt szét a ház körül a szabadban, amit a gyerekeknek kellett megkeresniük, majd a megfelelő gyűjtőbe helyezniük. A hosszú keresgélés alatt néhány olyan szemetet is megtaláltak, amit idegenek dobtak el felelőtlenül, de a mi környezettudatos ovisaink azt is a kukába dobták.

A gyűjtögetés után megcsodáltuk a Gerecse Natúrpark Látogatóközpont izgalmas, modern és interaktív kiállítását. Visszatérve a konferenciaterembe egy különleges ízeltlábú bemutatót tekinthettünk meg. Láttunk különféle sáskákat, ezerlábút, hangyákat, csótányokat és még skorpiókat is. A legbátrabbak kezére még egy botsáska is mászhatott. Indulás előtt a játszóteret is használatba vették a gyerekek.

Zárásul ovisaink egymás közötti beszélgetéséből elcsípve, és a hazafelé vezető úton nekünk mondott véleményből idézek néhányat:

Bihari Nóra/Szaléziak.HU

Kapcsolódó cikkek

Péliföldszentkereszt – Meghívó Tavaszi Szalézi Ministránstalálkozóra

#Magyar Tartomány 2024-03-13, Szerda

Sok szeretettel várunk minden 10 év feletti fiú ministránst 2024. május 4-5-én Péliföldszentkeresztre, a tavaszi Mária-búcsúval egybekötött Tavaszi Szalézi..

Pélföldszentkereszt – Meghívó pályázati zárórendezvényre

Meghívó a VP6-19.2.1.-2-8-21 kódszámú "Identitásvezérelt közösségi célú fejlesztések támogatása II." című felhíváshoz kapcsolódó 3412128135..

Konyhai eszköz- és gépbeszerzés Péliföldszentkereszten VP6-19.2.1.-2-8-21

#Pályázatok 2024-03-12, Kedd

Kedvezményezett neve: Szalézi Lelkigyakorlatos Ház, a projekt azonosítója: 3445508753, a projekt neve: Konyhai eszközbeszerzés.

Szalézi Nagyböjti Lelki Hétvége 2024-ben 24-35 éveseknek

#Magyar Tartomány 2024-03-03, Vasárnap

Kedves Fiatalok! A nagyböjt során a 24-35 éves korosztály számára is szervezünk lelki hétvégét, amely lehetőséget ad a megállásra a mindennapok..

Szalézi Nagyböjti Lelki Hétvége 2024-ben 18-24 éveseknek

Kedves Fiatalok! A nagyböjt során a 18-35 éves korosztály számára is szervezünk lelki hétvégét, amely lehetőséget ad a megállásra a mindennapok..

Címkék

• 1% • 28EK • 29.EK • adomány • advent • Afrika • ajándék • akció • alapítás • alapítvány • Albertfalva • áldás • áldozat • alkalmazás • állandó • állás • álom • Amerika • Amoris Laetitia-családév • Ángel Fernández Artime • animátor • Argentína • Ars Sacra Fesztivál • avatás • Ázsia • beiktatás • béke • betegség • bevándorlók • bíboros • bicentenárium • boldoggáavatás • boldoggáavatási eljárás • BoscoFeszt  • börtön • Brazília • búcsú • Budapest • bűnmegelőzés • bűvészet • Centenárium • cigány pasztoráció • cirkusz • Clarisseum • Colle Don Bosco • család • csapatépítés • cserkészek • csoda • ...
Összes címke
< Charles Bo bíboros nyilatkozata Zen bíboros letartóztatásával kapcsolatbanKilenced a Segítő Szűz Máriához - 1. nap >