Főoldal / Szalézi világ / Szalézi Missziós Nap 2022: Krisztus közvetítése ma a közösségi médián keresztül
Szalézi Missziós Nap 2022: Krisztus közvetítése ma a közösségi médián keresztül
2022-11-12 Szombat | #Szalézi világ | ARCHIVÁLT
misszió • kommunikáció •
November 11-én Alfred Maravilla atya, a missziók főtanácsosa hozzászól az idei szalézi missziós nap témájához.
A közösségi média lehetővé tette az emberek számára, hogy világszerte kapcsolatban maradjanak, mindannyiunknak lehetőséget adott arra, hogy tájékoztassuk egymást az életünk történéseiről, megosszuk egymással az erőteljes ötleteket, és meghívjuk az embereket Jézus Krisztus megismerésére. Az is igaz, hogy a közösségi média valamilyen módon akadályozhatja a hiteles személyközi kapcsolatokat. Ezeket olyan anyagok terjesztésére és hozzáférésére használhatják, amelyek erkölcsi, társadalmi és lelki károkat okozhatnak. Mindazonáltal a közösségi média a virtuális udvarunkká vált. Ezért fontos, hogy a médiák démonizálásától a fiatalok megfelelő használatára való nevelése és az evangelizálásban rejlő lehetőségeinek kibontakoztatása felé mozduljunk el.
Ahhoz, hogy ma a közösségi médián keresztül kommunikálhassuk Krisztust, kapcsolódnunk kell az Y (millennials - ezredfordulósok) és a Z generáció mentalitásához. A hiteles tanúságtétel fontos feltétele Krisztus közvetítésének. A virtuális világban a tanúságtétel magában foglalja a láthatóságot (katolikus identitásunkat látható módon nyilvánítjuk ki), az igazságot (biztosítjuk, hogy az igazság és nem az álhírek hordozói vagyunk) és a hitelességet (az általunk bemutatott képek megerősítik azt az üzenetet, amelyet közvetíteni szeretnénk). A hitet új és vonzó módokon kell bemutatni az ezredfordulósoknak és a Z generációnak. Ez pedig lehetőséget ad számukra, hogy megosszák hitüket társaikkal.
Arról van szó, hogy olyan elsöprő és felemelő élményt kell nyújtani, amely képes felkelteni az igazság keresésének vágyát és az érdeklődést Jézus személye iránt. Ez végső soron a hozzá való kezdeti ragaszkodáshoz, vagy a belé vetett hit újjáélesztéséhez vezet. A kezdeti igehirdetés az a szikra, amely a megtéréshez vezet. Ezt követi az evangelizáció folyamata a katekumenátuson és a szisztematikus katekézisen keresztül. Az olyan kezdeti igehirdetés nélkül, amely Krisztus melletti személyes döntéshez vezet, minden evangelizációs erőfeszítés meddő lesz. A kezdeti igehirdetés az új evangelizáció alapja.
Ezért minden szalézi lelkipásztor-nevelő, minden ifjúsági szolgálatot végző számára nem az a kihívás, hogy tartalmat készítsen a közösségi média számára, hanem az, hogy képezze és kísérje az Y és a Z generációt, hogy ők maguk is tudjanak olyan hitalapú tartalmat létrehozni maguk és társaik számára a közösségi médiában, amellyel felkelthetik az érdeklődést Jézus Krisztus személyének megismerése iránt. A közösségi média ma valóban kiváltságos fórum arra, hogy Krisztust közvetítsük a fiataloknak. Mindannyiunkon múlik, hogy misszionáriusi kreativitással használjuk-e!
ANS-Róma/Szaléziak.HU