Főoldal / Szalézi világ / TikTok: igen vagy nem?
TikTok: igen vagy nem?
2020-12-10 Csütörtök | #Szalézi világ | ARCHIVÁLT
videó • fiatalok • megosztás • alkalmazás •
Egy portugál szalézi mondja el nekünk tapasztalatait, gondolatait a népszerű, rövid videókat megosztó alkalmazás, a TikTok* kapcsán: „2018 végén telepítettem egy alkalmazást, amely szenzációt okozott a nagyon fiatal, 10 és 14 év közötti fiatalok körében. Míg katekézist tanítottam az adott korú tinédzsereknek, kíváncsi lettem, és felfedeztem a TikTok® világát. És azonnal arra gondoltam: »Nézzenek oda, egy jó közösségi háló a fiatalok számára, ahol új koreográfiákkal, zene és táncok megosztásával, különösebb kereskedelmi célok nélkül fedezhetik fel kreativitásukat!«"
Erre a közösségi hálózatra azonban, ahol a fiatalok menedéket találtak, hogy "elmenekülhessenek" szüleik és a felnőttek szeme elől, minden generáció gyorsan betört. Látjuk a tévéreklámokban, amelyek egyre gyakrabban utalnak erre az alkalmazásra. Tehát, ami csak egy alkalmazás volt a fiatalok számára ahol megoszthatták táncaikat, ott elkezdtek megjelenni megrendezett kis film- vagy tévés vázlatok. A felnőttek különböző témákkal érkeztek a TikTok®-ra, és most már nagy a nyilvánosság.
De ez még mindig egy olyan alkalmazás maradt, amelyet a fiatalokkal együtt használhatunk? Azt hiszem, igen, mert még mindig sok témát és funkciót fedezhetünk fel. Maga a világjárvány miatt ez az alkalmazás sok család számára figyelemelterelést jelent, ami ösztönzi a szülők és gyermekek közötti nagyobb egységet a tartalom létrehozásában és a játékok megosztásában.
Számos intézmény is egyre inkább jelen van ebben az alkalmazásban, ami arra késztet, hogy feltegyem magamnak a kérdést: "A szaléziaknak is kell lenniük ezen a hálózaton?"
Igen, kellene! A jövő mindig bizonytalan a közösségi hálózatokon, és néha az divat határozza meg, hogy az egyik hálózatot választjuk a másik helyett. De a TikTok a kreativitás kihívást jelentő szintjén van, mert nem csak egy fotó vagy egy videó közzétételéről van szó, differenciáltabb munkára van szükség. Gondolnunk kell egy kommunikációs tervre, hogy az alkalmazás tartalma időben elkészüljön.
A Tik Tok jó alkalmat kínál arra, hogy főszerepet adjon a fiataloknak, például azáltal, hogy e tartalmak összehangolását átadja egy vagy több szalézi kötődésű fiatalnak, ezáltal motiválva a szalézi tartalmak megosztását. A fiatalok reflektorfénybe helyezése mellett családi szinten is hasznos eszköz, mert motiválja a családokat apró kihívások megvalósítására. A közelgő karácsonyi szezon jó alkalom lehet arra, hogy belemerüljünk ebbe az alkalmazásba, és tartalmat alkossunk.
Különösen akkor, amikor a járvány miatt sok időt kell otthon töltenünk.
ANS-Lisszabon/Szaléziak.HU
*A TikTok egy mobilos videómegosztó közösségimédia-oldal, ahová 3–15 másodperces tréfás, énekes-táncos jeleneteket, illetve legfeljebb egyperces loopolt videókat töltenek fel az emberek, az így felkerülő, mesterséges intelligencia által összeállított felhasználói tartalmat pedig egyetlen összefüggő műsorfolyamként gördítheti a felhasználó. A szolgáltatás kínai: 2012-ben indult, tulajdonosa a pekingi ByteDance. A TikTok az évtized hetedik legtöbbször letöltött alkalmazása. A felhasználók tábora 2019-ben érte el az egymilliárdos létszámot.
A fiatalok. A felhasználók 41 százaléka a 16–24 éves korosztályhoz tartozik. A globális közönség fele 34 évnél fiatalabb.
A szolgáltatást számos panasz érte amiatt, hogy függőséget okoz. Felmerült, hogy a rövid videók rontják a fiatalok figyelmét. Ennél is konkrétabb gondot jelentett a személyes adatok kezelése, különös tekintettel a fiatalkorúak személyes adataira. Nálunk a Gazdasági Versenyhivatal talált