Főoldal / Szalézi világ / Olaszország – Befejeződött a szalézi tömegtájékoztatási konferencia
Olaszország – Befejeződött a szalézi tömegtájékoztatási konferencia
2024-08-08 Csütörtök | #Szalézi világ
kommunikáció • konferencia • Róma •
2024. augusztus 1. és 7. között Rómában, a Szalézi Pápai Egyetemen (UPS) "Shaping Tomorrow" (Formálni a holnapot) címmel tömegtájékoztatási konferenciát tartottak, amelyre a szervezők - a szalézi rend Kommunikációs Irodája és a Szalézi Pápai Egyetem Tömegtájékoztatástudományi Kara – a világ minden szalézi tartományából várták a résztvevőket. A cél az volt, hogy új utakat mutassanak a tömegtájékoztatás terén, a „holnap alakítása” érdekében.
„Ha esőért imádkozol, a sárral számolni kell.” Így idézte Denzel Washington apja szavait. A média és a kommunikáció kontextusában az esőt a 21. század új technológiai eszközei és lehetőségei jelentik, mint például a mesterséges intelligencia, a nagysebességű internet, a közösségi média, a számítógépek, a laptopok, az okostelefonok és a táblagépek. A sarat többek között az álhírek, a cyberbullying és a gyűlöletbeszéd, a szociális és kommunikációs készségek eltűnése, a szűrők és információs buborékok, a digitális kirekesztés képviselik.
A holnap formálása a szlogenje a Communication 2024 konferenciának, amelyet Rómában rendeztek meg 2024. augusztus 1. és 7. között. A tömegtájékoztatásban ez nem egy védőernyő a felhőszakadás ellen; végül is az esőt várjuk, ahogyan a jó kommunikációt is kívánjuk. Inkább arról van szó, hogy utakat, járdákat, csatornákat és hidakat építünk, elkerüljük és csökkentjük a sarat a tömegtájékoztatásnak, az internetnek vagy a közösségi médiának nevezett városban. A kommunikáció új formáival összefüggésben ez a technológiai lehetőségek fejlesztését jelenti, miközben tisztában vagyunk az árnyoldalaival és kihívásaival.
A Formálni a holnapot a kommunikációs korszak változásával olyan, mintha a megfelelő ajtót kinyitnánk anélkül a naiv hozzáállás nélkül, hogy minden ajtó mögött egy ember várakozik. A naivitás a modern technológia világában olyan, mintha megosztanánk érzelmeinket a mesterséges intelligenciával, és azt hinnénk, hogy az határtalan empátiát fog tanúsítani. Egy modern okostelefon nem ember, egy laptop nem ember, egy szerver nem ember. Mégis néha naivan viselkedünk, mintha a hardverek és a szoftverek helyettesítenék az anyánkat, az apánkat, a családunkat, a közösségünket és az általunk megélt érzelmeket, a vágyakat, amelyeket ki akarunk elégíteni, és a szükségleteket, amelyeket ki kell elégítenünk. Embert keresünk ott, ahol nincs. Amit ehelyett kapunk, az az emberség, a személyközi kapcsolatok és a hőn áhított szeretet karikatúraszerű helyettesítője: az igény, hogy szeressünk másokat, és az igény, hogy mások szeressenek minket. A Holnap alakítása ezzel szemben azt jelenti, hogy a kommunikációt egy szilárd keresztény antropológián alapuló kommunikációra kell építeni - az emberség karikatúrája nélkül és az emberi méltóság tiszteletben tartásával.
A kommunikációs technológia fejlődése az elmúlt évtizedekben globális faluvá tette társadalmunkat, ahol az információ fénysebességgel terjed. Néha egy apró hír ereje felér egy hurrikánéval, amelyről az egész világ beszél. Egy olyan világban, ahol a kommunikáció nemcsak az információ továbbítása, hanem a kapcsolatok kiépítése és a társadalom befolyásolása is egyre inkább a kommunikáció kérdése, a Shaping Tomorrow felhívás arra, hogy aktívan vegyünk részt a még eljövendő világ alakításában. Az embert és méltóságát állítja a középpontba, összhangban II. János Pál személyi normájával.
A holnap formálása
- úgy értelmezzük, mint felhívást a szalézi kommunikáció jövőjének felelős és hatékony kommunikációval történő alakítására;
- azt jelenti, hogy az embert és méltóságát helyezzük a középpontba;
- azt jelenti, hogy előmozdítjuk az Egyháznak a tömegtájékoztatásról szóló tanítását;
- a tömegtájékoztatás etikájáról szól, amely a szilárd antropológián alapul;
- a kommunikáció területén megoldásokat kíván létrehozni és előmozdítani, kutatásokat végez és elemzéseket nyújt, különösen szalézi szemszögből;
- szaktudást és információkat gyűjt, hogy új ötleteket, eredményeket és ajánlásokat hozzon létre a tömegtájékoztatás területén;
- a digitális forradalom közepette szükség van a médiaszakemberek képzésére.
- az, hogy aktívan részt vegyen a nyilvános vitában, és megoldásokat keressen a tömegtájékoztatás problémáira;
- az, hogy ajánlások és megoldások nyújtásával nemzetközi szinten lépjen fel és befolyásolja a döntéshozatali folyamatokat.
A konferencia témái
1. Korszakváltás: digitális kultúra és mesterséges intelligencia - Fabio Pasqualetti, sdb
2. Korszakos változások a kommunikációban - Fabio Bolzetta
3. Az evangelizáció új nyelveinek és paradigmáinak megteremtői, különösen a digitális környezetben - Sr. Xiskya Valladares
4. Kommunikáció a migránsokkal és menekültekkel - Maurizio di Schino
5. Az evangelizáció jó gyakorlatai a közösségi médiában - Sr. Xiskya Valladares
6. Az egyház a digitális világban és az új technológiák megközelítése az egyházi kommunikációban - Fabio Bolzetta
7. Kommunikáció az új generációkkal, különösen a Z és az Alpha generációval. Hogyan néz ki a kommunikáció az új generációkkal a 21. században, mind szemtől szemben, mind a digitális környezetben? - Mark McCrindle
8. Belső és külső kommunikáció az Egyházban - a három pápa - Valentina Alazraki
9. Kríziskommunikáció - Valentina Alazraki
10. A fiatal közönség bevonása - 10 tipp a Z generáció közönségének megszólításához - Laura Wagner-Meyer
11. Mobil újságírás - Simone Ferretti
12. Tartalomkészítők - Simone Ferretti
13. Migránsok és menekültek - a fiatalabb generációval a közösségi médián keresztül folytatott kommunikáció összefüggésében - Laura Wagner-Meyer
14. Hogyan tudja a Katolikus Egyház munkája jobban megérteni a modern világban zajló digitális átalakulásokat? - Andy Stalman
15. Hogyan változtathatja meg a márkastratégia jobb irányba a szalézi munkát a világban? - Andy Stalman
16. Kommunikáció a migránsokkal és menekültekkel - Donatella Parisi
donbosco.press/Szaléziak.HU