Főoldal / Szalézi világ / Az európai szaléziak erősítik a szocio-emocionális jólétet iskoláikban
Az európai szaléziak erősítik a szocio-emocionális jólétet iskoláikban
2024-03-19 Kedd | #Szalézi világ
A Szalézi Kongregáció Ifjúsági Szolgálati Szektora 2024 áprilisában felmérést készít az európai szalézi oktatási közösségek szocio-emocionális jólétéről.
Az "Educobarometer" tanulmány elemzését követően, amely egy kérdőív, amely közvetlen ismereteket ad az európai szalézi iskolák (SDB) személyzetének véleményéről, a Salesian Schools Commission Europe megbízta a madridi szalézi Don Bosco Egyetemet, hogy készítsen egy felmérést, amelyben Spanyolország, Olaszország, Portugália, az Egyesült Királyság, Írország, Németország, Franciaország, Belgium, Horvátország, Törökország és Lengyelország-Varsó tartomány szalézi tartományainak összes iskolája részt vesz. A Segítő Mária Leányai (FMA) tartományainak spanyolországi, magyarországi és lengyelországi iskolái is részt vesznek a felmérésben.
Egy több mint 100 000 választ tartalmazó felmérés várható, amely nagyon hasznos támpontokat ad az Ifjúsági Szolgálat számára a szalézi központokban tanuló diákok és oktatók érzelmi jólétének további javításához.
A kutatócsoport a következő professzorokból áll: Gregorio Pérez Bonet (vezető kutató), Antonio Rodríguez López, Rubén Iduriaga Carbonero és Lorena Silva Balaguera.
Antonio Rodríguez, az Európai Szalézi Iskolák Bizottságának koordinátora és az ifjúsági szektor tagja elmondta, hogy három kérdőív modul lesz: egy a 10 és 16 év közötti diákoknak, egy a 17 éves és idősebb diákoknak, egy pedig a tanároknak.
Minden iskola és minden tartomány hozzáférhet saját eredményeihez, így értékes ötleteket kaphatnak a szocio-emocionális támogatási stratégiák kidolgozásához az egész oktatási közösség számára, a diákoktól a tanárokig, sőt a vezetőkig, és végső soron olyan tevékenységeket mozdíthatnak elő, amelyek segítik közösségüket jobban és még boldogabban élni.
A szocio-emocionális jólét témája alapvető fontosságú a Don Bosco megelőző módszere által a szalézi iskolákban biztosított kíséretben. Különösen azért, mert a szalézi központok pedagógusai karizmájukból adódóan arra hivatottak, hogy kísérjék a fiatalokat, hogy tudják, hogyan ismerjék fel az érzelmeket, erősítsék a kötelékeket, ébresszenek optimizmust és megfelelően fejezzék ki/szabályozzák érzelmi világukat.
„Iskoláink egy új logót mutathatnak be, amely olyan központokként azonosít bennünket, amelyek kiválóan gondoskodnak oktatási közösségeink szocio-emocionális jólétéről” – kommentálta a szalézi ifjúsági szolgálat főtanácsosa, Miguel Angel García Morcuende atya.
ANS-Róma/Szaléziak.HU