Főoldal / Szalézi világ / India – A szaléziak létrehozták az első „Boldog tanulás övezet”-et Keralában
India – A szaléziak létrehozták az első „Boldog tanulás övezet”-et Keralában
2021-11-11 Csütörtök | #Szalézi világ | ARCHIVÁLT
Az indiai Kerala államban a Covid-19 világjárvány miatti hosszú bezártság után a diákok november 1-jén tértek vissza az iskolába. A Kerala állambeli Kottayam melletti Puthuppallyben található Don Bosco Iskola diákjai visszatérésük után meglepődtek és lelkesedtek az iskolájukban látottakért.
„A legtöbb gyerek nem tud gyorsan áttérni az otthoniról az osztálytermi tanulásra, és a tanárok stresszesnek találják, hogy sok nyugtalan és türelmetlen gyerekkel foglalkozzanak az osztálytermekben. Ezért a kereteken kívül kellett gondolkodnom, hogy jó előre kezeljem a problémát, és létrehozzam a „Boldog tanulás övezet”-et (Happy Learning Zone) gyermekeink számára” – mondta a Don Bosco Középiskola igazgatója, Tony Cherian atya.
Különböző megbízható és neves partner civil szervezetek együttműködésének köszönhetően Cherian atya elgondolása mára valósággá vált.
A továbblépés legjobb módja az volt, hogy a gyerekeket innovatív technikákon és módszertanokon, például terápiás oktatáson keresztül bevonták az integrált természettudományi, technológiai, mérnöki, művészeti és matematikát érintő gyakorlati tevékenységekbe (STEM-tevékenységek), mondják az oktatók. Ez a rendszer segíti a tanulókat, hogy elsajátítsák azokat a készségeket, amelyek kulcsfontosságúak a 21. századi kritikus gondolkodás, kreativitás, kommunikáció és az együttműködés (más néven „4C”) szempontjából ahelyett, hogy csak állandóan magoljanak. A terápiás beavatkozás ilyen megközelítésnek nyilvánvalóan számos előnye van.
Látva tanítványai első reakcióit, Cherian atya megjegyezte: „A „Happy Learning Zones” gondoskodik arról, hogy a gyerekek továbbra is kíváncsiak, izgatottak maradjanak, és szívesen töltsenek minőségi időt azáltal, hogy elkötelezik magukat a dolgok felfedezése mellett, ahelyett, hogy a különböző tantárgyakra korlátoznák magukat az osztályteremben."
A tanárok terapeutákká és facilitátorokká váltak a diákok számára a kutatáson alapuló felfedezések, felfedezések és innovációk során – ami a STEAM oktatáson keresztüli tapasztalati tanulás magja. "A technológia nagy hozzáadott értéket jelent, és eljött az idő, hogy lehetőséget adjunk tanárainknak arra, hogy az iskolánkban kiegészítő eszközként használják az osztálytermekben, nem csak a távoktatásban" - magyarázta Cherian atya.
„A STEAM-tevékenységek olyan környezetet biztosítanak, amelyben a tanuló megérintheti, érezheti és cselekvés közben tanulhat egy tervezési gondolkodási folyamaton keresztül. Elősegíti a feltalálói műveltséget azáltal, hogy dolgokat készít, és összekapcsolja azokat a való világgal és a tankönyvek témáival, és tudományos mentalitással éli meg ezt” – mondta Dr. George Panicker, az „International S.T.E.A.M Research”, a projekt partnerének alapítója és vezérigazgatója.
A szalézi voltnövendék, dr. Panicker meg van győződve arról, hogy napjainkban számolni kell az exponenciális technológiai növekedés realitásával, és hogy a jövőbeni munkákhoz hozzáállásra és képességre lesz szükség, hogy a múlt tudását és tapasztalatait folyamatosan új helyzetekben alkalmazzuk.
A Puthuppally Happy Learning Zone egyedülálló teret biztosít a diákok számára, hogy átadják magukat a tapasztalati tanulásnak azáltal, hogy megszüntetik a kudarctól való félelmet, és csiszolják metakognitív készségeiket, hogy a jövő főszereplőivé váljanak.
ANS – Puthuppally/Szaléziak.HU