Főoldal / Szalézi világ / Pakisztán – Tudományos laboratórium az oktatás javítására
Pakisztán – Tudományos laboratórium az oktatás javítására
2022-02-22 Kedd | #Szalézi világ | ARCHIVÁLT
Ázsia • tudomány • iskola • együttműködés •
A „PHYSLAB” egy kis projekt neve, de nagy lehetőségeket rejt magában. Célja a pakisztáni Lahor szalézi iskolájának korszerűsítése a jelenlegi fizikai laboratórium felszerelésének befejezésével, és ily módon két célt kívánnak elérni: egyrészt a hallgatók tudományos ismereteinek megerősítését; másrészt annak demonstrálását, hogy a keresztény kisebbség képes mindenki számára nyitott minőségi szolgáltatást nyújtani. Valójában a szalézi iskola mindig is nyitott volt a befogadásra, és muszlim diákjai is vannak.
A projekt része annak a tervnek, amely az oktatási központ újjáépítését célozza meg a Covid19 világjárvány miatt (amely még folyamatban van). Konkrétan javasolja a jelenlegi fizikai laboratórium felszerelésének korszerűsítését és kiegészítését, amely bár még jó állapotban van, de sajnos elavult. Ily módon segíteni kívánja a központ diákjait abban, hogy értelmes oktatási tapasztalatokat szerezzenek, és túllépjenek a Pakisztánban még mindig túlságosan elterjedt, pusztán a memorizálási készségekre támaszkodó iskolai modellen.
A laboratóriumi tapasztalatoknak lehetővé kell tenniük a fizika vizsgálati területének egyértelmű meghatározását, valamint a jelenségek feltárásának (méréssel kapcsolatos készségek fejlesztésének) és megfelelő nyelvezetű leírásának megtanítását (bizonytalanságok, mérési számok, grafikonok).
A kísérletezés lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy megvitassák és felállítsák a fogalmakat, megtervezzék a megfigyeléseket, mérjenek, tárgyakkal és műszerekkel dolgozzanak, valamint összehasonlítsák a megfigyeléseket és az elméleteket.
Emellett a hallgatók megismerkedhetnek a különböző szoftverek használatával, megtapasztalhatják az információs technológia fontos szerepét a kísérletek során gyűjtött adatok összegyűjtésében, elemzésében és megjelenítésében.
Alapvetőek a csoportban megszerzett tapasztalatok is, amelyek a feladatok megosztásával segítik a társas kapcsolatok fejlesztését, finomítják a csapatmunka képességét. A laboratórium elegendő felszereléssel rendelkezik majd öt munkacsoport létrehozásához, és mindegyikhez egy egyszerű tablet is lesz, néhány ingyenes alkalmazással.
Végül a olyan kísérleteket is javasolnak, amelyeket a tanulók otthon is megismételhetnek.
A kezdeményezés kedvezményezettjei nemcsak az iskola 120 diákja lesz, hanem a Szakképzési Centrum 170 tanulója is, akik az iskolával közösen használják a laboratóriumot.
Az alacsony költségű (körülbelül 3600 eurós) projektet a nemzetközi szolidaritás dicséretes erőfeszítéseként a torinói "Edoardo Agnelli" Nemzetközi Intézet támogatta.
Jelenleg a megvalósítás előrehaladott szakaszában van. "Véglegesítjük a vásárlást a laboratóriumba, már csak néhány darab hiányzik, amit megrendeltek, mert nem volt elérhető a boltban. Készítettünk néhány fotót a diákokkal. Ők is nagyon hálásak az "Agnellinek"" - írta Piero Ramello testvé,r szalézi misszionárius Pakisztánból.
ANS-Lahor/Szaléziak.