Főoldal / Szalézi világ / Olaszország – Távoktatás és más – szalézi válaszok hat hét bezártság után
Olaszország – Távoktatás és más – szalézi válaszok hat hét bezártság után
2020-04-20 Hétfő | #Szalézi világ | ARCHIVÁLT
A Covid-19 világjárvány megkövetelte az iskola világától, hogy új forrásokat és új nyelveket keressen a rendkívüli helyzet normalizálása érdekében. Ami kezdetben vészhelyzetnek tűnt, időközben mindennapi körülménnyé vált, amely már hat hete tart. Így válaszoltak a helyzetre két kiváló szalézi intézet - a milánói Istituto Salesiano Sant Ambrogio (Szent Ambrus Szalézi Intézet) és a frascati Istituto Salesiano Villa Sora (Villa Sora Szalézi Intézet).
A Sant Ambrogióban már a kezdetektől megmutatták, hogy különösen érzékenyen reagálnak a távoktatás megszervezésére. A tanárok egynapos képzése után azonnal aktiválódott a Google Classroom, amely lehetővé teszi virtuális osztályok létrehozását, anyagok (képek, videók, linkek, fájlok) és feladatok hozzárendelését és fogadását, valamint magánüzenetek cseréjét. Március közepétől egy link formájában jelenik meg az "iskolacsengő": ezután a Google Meet vagy a Zoom alkalmazás segítségével szervezett órák kezdődnek el, anélkül, hogy megfeledkeznének a különféle úton-módon felkínált videó-órákról.
Az iskolai élet, amely általában közelségből, találkozókból és párbeszédekből épül fel, így csak átalakult: a digitális potenciál egyik lehetősége, hogy el lehet érni a diákokat a saját otthonaikban. Így előtérbe kerültek a szégyenlősebb tanulók, aktívabb interakciót folytatva a tanárokkal és az osztálytársaikkal. Ugyanakkor a digitális oktatás vonzóbbá tette az órákat, mivel ez olyan médium, amely közelebb áll a gyermekekhez: előadások, videók, interaktív órák csak néhány a tanárok számára elérhető lehetőségek közül.
A Villa Sora Intézetben nem függesztették fel sem az oktatást és a hallgatók értékelését (videokonferencia útján is), és nem felejtették el a gyermekek szüleit sem, beszélgetéseket kezdeményezve velük valós idejű videó-kapcsolat (streaming) útján.
"Újragondoltuk a tanítást - mondja a dékán, Laura Ferrante -, tudatában annak, hogy nem lehet egyszerűen online átadni azt, amit eddig személyesen tettünk, de meg kell őrizni képzésünk minőségét. A második elv, amely irányított bennünket, a folytonosság volt: a kapcsolat fenntartása. Több, mint egy hónappal a távoktatás megkezdése után azt mondhatjuk, hogy a modell, a hallgatók válaszai és a tanárok nagy lelkesedésének köszönhetően, működik. ”
A szalézi közösség más kezdeményezések biztosításával is foglalkozik: naponta 4 „Szalézi jóreggelt” videót mutatnak be négy különféle korosztálynak: a fiatalabb és idősebb középiskolások, egyetemi hallgatók és felnőttek számára. A nagyhét folyamán számos virtuális lelkigyakorlatot javasoltak. A felnőttek számára pedig egy filozófiai sorozatot is létrehoztak a YouTube-on , amely elmélkedéseket és értekezéseket kínál olyan témákban, mint például a szenvedés és a létezés értelme.
„A találkozó, a beszélgetés és az imádkozás ezen lehetőségeiben csak egy olyan kezdeményezés mozaikja vagyunk, amelyek az egyházmegyében és az egész Egyházban kialakult, hogy elkísérjék az embereket a világjárvány idején. Örülünk annak, hogy részei vagyunk ennek az egyházi mozgalomnak, amely arra törekszik, hogy közel álljon az emberekhez, és elhozza az Urat nekik”- fejezte be Marco Aspicati atya, a Frascati Intézet igazgatója.
ANS-Róma/Szaléziak.HU